Mit is kellene tenni a válság idején?

Módszer

Sokan megtalálnak mostanában azzal, hogy mit is kellene tenni a válság idején. Legfőképpen persze drága szolgáltatások vásárlására buzdítanak. Néhány gondolatban összefoglalnám, mit tennék én a helyetekben.

Bármennyi kényelmetlen szembenézni a ténnyel, de többnyire érzelmi alapon hozzuk meg a döntéseinket. Ha nem így lenne, vezetőkre nem is lenne többé szükség. Egy vállalkozást vagy vállalatot elirányíthatna egy robot, egy algoritmus vagy a manapság annyira divatos buzzworddel élve, a „mesterséges intelligencia”.

Viszont ha már döntünk, tegyük ezt minél inkább tényeket figyelembe véve. Ha pedig a tényekhez ragaszkodunk, adatokra van szükségünk. Az adat az a dolog, amely a tényeket leegyszerűsíti, aggregálhatóvá teszi. Lehetőséget ad a trendek és a különbségek megállapítására. Tehát törekednünk kellene arra, hogy minél több adatunk legyen, a lehető legjobban strukturálva.

Persze most úgy érzed, ezt mindenki tudja. Meg ott a kontroller meg a kontrolling. Valójában a helyzet az, hogy az érzelmi alapú döntéseink miatt kevéssé érezzük szükségét annak, hogy a tényekből adat legyen. Nincs rá idő, senki sem szeret adminisztrálni, eddig is így csináltuk és eddig is működtünk.

Egyszer hallottam egy történetet a pulykáról. A pulyka biztonságban érezte magát a kerítés mögött a baromfiudvarban. A gazda minden este bezárta az ólba, ahol jó meleg volt. Minden nap bőséggel kapott kukoricát, vizet. Az idő szép volt, a napok békében és nyugalomban teltek és a pulyka meg volt győződve róla, hogy minden a legnagyobb rendben van.
Míg egyszer eljött a hálaadás napja…

Megosztás:

Blogposzt kategóriák:

Fedezze fel, mennyivel hatékonyabb egyetlen integrált rendszerrel dolgozni!

TANÁCSADÁS

30 perces ingyenes tanácsadás

Foglaljon időpontot egy 30 perces ingyenes tanácsadásra, ahol mélyebb betekintést nyújtunk abba, hogyan is készítünk el Önnek egy testre szabott integrált rendszert kevesebb mint 10 hét alatt!

hu_HUHU