Céges képzés a COVID alatt – egy felmérés tanulságai

Képzés

15 perc olvasás

A 2020-as év gyökerestül forgatta fel a munkavégzés szabályait. A „home office” többé már nem csak néhány szerencsés kiváltsága, hanem egyre inkább normalitássá vált. Azonban nemcsak a munkarendünk és a munkanapunk lett teljesen más, hanem az is megváltozott, hogy hogyan és miért tanulunk.

A sok változás persze nagy fluktuációt is eredményezett, így egyre nagyobb szükség lesz a képzett munkatársakra. Mégis, a Kallidus brit tanácsadó cég felmérése szerint 2020-ban a munkavállalók 25%-a semmilyen (!) belső képzésben nem részesült.

A felmérés során 1033 brit munkavállalót kérdeztek különféle iparágakból, legyenek azok az állami vagy az üzleti szférában. Úgy gondolom, az eredmény több mint tanulságos.

Amellett, hogy minden negyedik dolgozó kimaradt a képzési lehetőségekből (ez majdnem a duplája a 2019-es adatnak) csak minden második érzi úgy, hogy annyi képzést kapott meg a munkáltatótól, amennyire szüksége lett volna.

A fentiek miatt Háromból egy dolgozó megrekedve érzi magát a karrierjében és minden negyedik résztvevő nyilatkozott úgy, hogy vezetőjének támogatásának hiánya komolyan rányomja a bélyegét a teljesítményre.

Mi motiválja az embereket a munkahelyi tanulásban?

Érdekes módon – elsősorban a COVID hatására – az emberek elkezdték bizonytalanabbnak érezni az állásukat, megszerzett pozíciójukat, így ennek megtartása az elsődleges motivációvá vált a tanulásban. 

A felmérés szerint annak ellenére, hogy a fizetésemelés és munkahelyi előléptetés mint motiváló faktor szintén duplájára nőtt, így is csak a második legfontosabb az új készségek elsajátításában.

Miközben a hölgyek (42%) jobban preferálják a tantermi oktatást mint a férfiak (35%), a digitális oktatás előnyben részítése masszív emelkedésnek indult.

Amellett, hogy minden negyedik dolgozó kimaradt a képzési lehetőségekből (ez majdnem a duplája a 2019-es adatnak) csak minden második érzi úgy, hogy annyi képzést kapott meg a munkáltatótól, amennyire szüksége lett volna.

A fentiek miatt Háromból egy dolgozó megrekedve érzi magát a karrierjében és minden negyedik résztvevő nyilatkozott úgy, hogy vezetőjének támogatásának hiánya komolyan rányomja a bélyegét a teljesítményre.

Sajnos legtöbbször a belső képzés vagy az egyéni fejlődés támogatása a „nice to have” kategóriába esik, bár világos, hogy egy magasabban és jobban képzett munkavállaló több bevétel termelésére képes. Ennek az egyszerű alapigazságnak az ellenére a nem vezetők 81%-a csak kevesebb, mint 5 nap képzésen vehetett részt az elmúlt 12 hónapban.

Végül hadd foglaljam össze a felmérésben szereplő tanulságokat:

1. A belső képzések megváltoznak

Az átalakult munkarend miatt nagyobb szabadságot és támogatást kell adnunk minden munkavállaló számára ahhoz, hogy legyen idejük és lehetőségük tanulni, akár egyénileg, akár csoportosan, akár önszerveződve. Ezt a szándékunkat folyamatosan kommunikálni kell.

2. Fókuszálj a tanulás központú vállalati kultúra kialakítására

Számos tanulmány szerint szoros összefüggés van a tudásmegosztás, tanulás központú belső kultúra és a munkahelyi elégedettség, elkötelezettség, növekedés és teljesítmény között. Ha ösztönzöd a tanulást, a befektetésed gyorsan megtérül.

3. Ha támogatod a tanulást, sikeresebb leszel a női munkavállalók megtartásában

A Microsoft kutatása szerint az Egyesült Királyságban a dolgozók 71%-a nyilatkozott úgy, hogy a COVID után is maradjanak meg a rugalmas munkavégzési lehetőségek. Különösen fontos ez a gyermeket vállaló anyáknak, akik leginkább veszélyeztetettek a leépítések során. Ráadásul ha lehetővé teszed számukra a tanulást, fejlődést, rugalmas munkaidőben is, akkor jobban számíthatsz a lojalitásukra.

4. Legyél kreatív 

A képzéseken résztvevők hamar elfáradnak a tanulásban, főleg ha a formátum és az előadásmód unalmas. A felmérésben részt vevők leginkább a videó tartalmakat részesítették előnyben (71%), rögtön ezt követi az e-learning (70%). Ugyanakkor nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy minél professzionálisabbak ezek a tananyagok, annál hatékonyabb lesz a tudás átadása.

5. A képzés és tanfolyam ne csak puszta időtöltés legyen

A dolgozók azt szeretnék, ha a cégek sokkal több időt és pénzt áldoznának a képzésükre, ugyanakkor a feletteseiktől is jóval több támogatást várnának. A technikai tudás továbbra is nagyon fontos, de a „soft skillek” fejlesztése is legalább ennyire az, különösen a gyorsan változó (munkahelyi) körülmények között.

Megosztás:

Fedezze fel, mennyivel hatékonyabb egyetlen integrált rendszerrel dolgozni!

TANÁCSADÁS

30 perces ingyenes tanácsadás

Foglaljon időpontot egy 30 perces ingyenes tanácsadásra, ahol mélyebb betekintést nyújtunk abba, hogyan is készítünk el Önnek egy testre szabott integrált rendszert kevesebb mint 10 hét alatt!

hu_HUHU